اتوبوس بهشت زهرا

اجاره اتوبوس دربستی برای مراسم ختم

مدت بسیار طولانی است که به منظور ایاب ذهاب بازماندگان و خانواده داغ دیده از شهر تهران به محل مورد نظر در بهشت زهرا و مسیر بالعکس از اتوبوس های بهشت زهرا و اتوبوس مراسم ترحیم واحد گشت برای مسیر بهشت زهرا استفاده می گرددد. اتوبوس های دربستی واحد گشت بهشت به منظور ایاب ذهاب به مسیر بهشت زهرا تمامی مهمانان و خانواده مرحوم را به بهشت زهرا و محل خاکسپاری انتقال می‌دهند.

به علاوه پس از پایان مراسم خاکسپاری اتوبوس های واحد گشت برای بهشت زهرا دوباره مهمانان را به مبدا و رستوران مورد نظر طبق درخواست متقاضی منتقل می‌کنند. شرکت های بسیاری در حال فعالیت در حوزه اجاره اتوبوس های واحد گشت برای بهشت زهرا می‌باشند.

ولی شرکت واحد گشت بهشت در بسیاری از موارد با دیگر شرکت های ارائه دهنده سرویس اتوبوس دربستی بهشت زهرا و اتوبوس مراسم ترحیم واحد گشت تفاوت های بسیاری دارد که شما عزیزان می‌توانید با تماس با این شرکت و مقایسه خدمات با سایر شرکت های فعال به این تفاوت ها پی ببرید.

آشنایی با نحوه برگزاری مراسم ختم و سوگواری

به منظور درک بیشتر با آداب مراسم ختم و سوگواری برخی از موارد مهم را در زیر عنوان می کنیم:

  • بعد از فوت متوفی و بعد از اجرای مراسمات تغسیل و گذراندن امور مربوط به خاکسپاری, بستگان و خانواده متوفی در محل مزار وی حضور پیدا کرده و مراسمات مربوط به خاکسپاری را برگزار می‌کنند
    • مداح اجرا کننده مراسم سوگواری شروع به فعالیت می کند و تاریخ و محل برپایی مراسم ختم و سوگواری فرد متوفی را در روزهای پیش رو را اطلاع رسانی کرده تا سایر بستگان و بازماندگان از تاریخ و محل اجرای مراسم سوگواری مطلع شوند.
    • هنگامی که مراسم سوگواری به اتمام می‌رسد کلیه حاضرین و مهمانان توسط اتوبوس های بهشت زهرا و اتوبوس مراسم ترحیم واحد گشت به رستوران مورد نظر، منتقل می‌شوند. همچنین این که مداح مراسم سوگواری در محل رستوران بعد از پذیرایی به تلاوت دعای سفره می پردازد.
  • در این قبیل از مراسم ها مرسوم است که همگان با لباس هایی به رنگ تیره درمراسم ختم حضور پیدا کرده و با تقدیم تاج گل و یا سبد گل و یا تراکت,  تسلیت خود را به خانواده داغ دار اعلام می‌دارند.
نحوه برگزاری مراسم ترحیم
نحوه برگزاری مراسم ترحیم

شروع مراسم سوگواری در مسجد

  • از مهم ترین موارد استفاده در اینگونه مراسم تزیین میز ترحیم می باشد که با گل آرایی و شمع آرایی , دیزاین و اجرا می گردد. عکس متوفی را نیز با چارچوب گل تزیین نموده و روی میز ختم قرار می دهند.
  • در محل مسجد ابتدا قاری با تلاوت آیاتی از قرآن مراسم سوگواری را اعلام می دارد و بعد از آن مداح اقدام به عرض خوش آمدگویی به حاضرین در مراسم می‌کند.
    • از وظایف دیگر مداح اعلام تقدیر و تشکر از آن دسته از مهمانانی است که با تقدیم تاج گل و بنر، تسلیت خود را به خانواده فرد متوفی اعلام داشته اند.
  • در هنگام ورود مهمانان به مراسم سوگواری و تلاوت فاتحه و بلند شدن از صندلی خود و اعلام تسلیت به بازماندگان فرد متوفی, مهمانداران در ابتدا اقدام به اهدای قرآن و پس از آن با چای, خرما و حلوا از مهمانان پذیرایی می کنند.
  • بهترین میوه های که در مراسم های ترحیم می توان از انها استفاده کرد شامل سیب، موز، نارنگی، پرتقال و خیار می‌شود.
بسته پذیرایی مراسم ترجیم
بسته پذیرایی مراسم ترجیم

پایان مراسم سوگواری در مسجد

  • در مجلس های ختم می توان نیم ساعت پایانی مجلس را از سخنان منبر استفاده نمود که توسط روحانیون همان شهر انجام می‌گردد.
  • بعد از به پایان رساندن مراسم، مداح از زبان خانواده عزادار به تمامی مهمانانی که صورت خود را اصلاح نکرده و یا پیراهن مشکی خود را عوض نکرده اند عرض می‌کند که انجام این اقدامات بلامانع است.
  • بزرگان خانواده به محل کسب خانواده داغدار می‌روند و درب محل کاسبی وی را بازگشایی می نمایند.

سرویس اتوبوس دربستی برای بهشت زهرا

شرکت واحد گشت بهشت به منظور ارائه خدمات سرویس دربستی بهشت زهرا و اتوبوس بهشت زهرا با استفاده از رانندگان با تجربه و با اتوبوس های با امکانات بسیار مناسب اقدام به اجاره اتوبوس برای بهشت زهرا می کند. اتوبوس هایی که به منظور ارائه سرویس اتوبوس مراسم ترحیم توسط واحد گشت بهشت اجاره داده می شوند شامل صندلی های مناسب و دیگر تجهیزات رفاهی هستند و این امر موجب شده تا بازماندگان مرحوم رضایت کاملی را از نحوه جابجایی خود به محل خاکسپاری در بهشت زهرا و به علاوه مسیر بازگشت به مبدا را داشته باشند.

اتوبوس دربستی برای بهشت زهرا

شرکت واحد گشت بهشت دارای سابقه بسیار زیادی در زمینه ارائه اتوبوس های بهشت زهرا و اتوبوس مراسم ترحیم می‌باشد. شما عزیزان با دریافت خدمات اتوبوس دربستی برای بهشت زهرا از واحد گشت بهشت مزایایی مانند مناسب بودن قیمت اتوبوس واحد گشت و اجاره اتوبوس های دربستی با امنیت بالا به شما ارمغان داده خواهد شد.

مراسم سالگرد فرد متوفی 

یک سال بعد از فوت مرحوم مراسمی جهت یادبود و سالگرد فرد متوفی برپا می شود به این گونه که در ابتدا بر سر مزار فرد متوفی حاضر می‌شوند و فاتحه ای در یاد او تلاوت می کنند و بعد از آن تمامی مهمانان توسط اتوبوس های بهشت زهرا و اتوبوس های مراسم ترحیم به سوی رستوران حرکت می‌کنند. این گاها مجلس در منزل نیز برگزار می‌گردد.

برگزاری مراسم سالگرد
برگزاری مراسم سالگرد

از موارد و لوازم مورد استفاده به منظور برپایی مجلس سالگرد می توان به تاج گل طبیعی و مصنوعی، گل آرایی سنگ قبر، انجام پذیرایی از مهمانان با چای و خرما و حضور مداح نام برد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *